نمرات تست تصادف وانت‌های بازار آمریکا

سه شنبه 28 شهريور 1396
13:30
مخبرالدوله

به گزارش اخبار خودرو؛ در این آزمایش‌ها،‌ مقاومت کابین تمام‌سایز و نیمه‌سایز بارکش‌های سایزمتوسط شورولت کولورادو، GMC کانیِن، نیسان فرانتیِر و تویوتا تاکوما ارزیابی شده است. هیچ یک از خودروها، موفق به کسب بالاترین امتیازهای مؤسسه IIHS، یعنی TOP SAFETY PICK و TOP SAFETY PICK PLUS نشده‌اند؛ چون در آن‌ها خبری از ترمز اضطراری خودکار نیست و چراغ‌های جلو هم عملکرد ضعیفی داشته‌اند. تعدادی از خودروها در ارزیابی چالش‌برانگیز برخورد لبه‌ جلوی خودرو به مانع، نمره خوب کسب کرده‌اند.

لازم است بدانید که بارکش‌های بازار آمریکا بر اساس نوع و ساختار کابین و بدنه تقسیم‌بندی مختلفی دارند؛ کابین‌ نیمه‌سایز یا گسترده (Extended Cab)، بارکش‌هایی دو ردیف صندلی در جلو و عقب هستند که دسترسی به صندلی‌های عقب را از طریق دو در کوچک پشتی فراهم می‌کنند، کابین تمام‌سایز یا گروهی (Crew Cab) نسبت به مورد قبل بزرگتر است و در‌های بزرگتری دارد و در نهایت کابین به اصطلاح پادشاهی (King Cab) به بارکش‌هایی با طول ۹۲ الی ۱۲۲ سانتی‌متر بیشتر از کابین گروهی مربوط است که اولین بار توسط شرکت نیسان استفاده شده است.

از آنجا که از خودروهایی در کلاس مشابه و بدنه‌های یکسانی مثل دو بارکش شورولت کولورادو و GMC کانین استفاده شده است، تعجبی ندارد که چرا این دو بارکش امتیاز برابری گرفته‌اند. نسخه‌هایی که کابین تمام‌سایز چهاردر دارند، تست تصادف لبه‌ جلو را با نمره خوب پشت سر گذاشته‌اند و نسخه‌هایی با کابین نیمه‌سایز چهاردر، نمره قابل قبول (یک درجه پایین‌تر از خوب) را به ثبت رسانده‌اند.

نیسان از سال ۲۰۰۵ برای خودروی فرانتیر قطعات ارتقاء ساختاری را عرضه نکرده است و تاثیر این امر در تست‌های تصادف کاملا مشهود است. نسخه‌های تمام‌سایز و پادشاهی این بارکش نتایج نزدیکی را رقم زده‌اند و یک درجه بالاتر از کمترین نمره (ضعیف) را به ثبت رسانده‌اند. طبق نظر کارشناسان IIHS، مدل‌های ۲۰۱۷ این خودرو کیسه‌های هوای جانبی (پرده‌ای) طویل‌تری دارند که به حفاظت از سر سرنشین‌ها هنگام برخورد، کمک زیادی می‌کند. به هر حال، برخورد به ترتیب باعث ایجاد فرورفتگی‌ای در حدود ۴۳ و ۳۶ سانتی‌متر در قسمت سرنشین نسخه تمام‌سایز و پادشاهی نیسان فرانتیر شد که در نتیجه‌ آن، آسیب جدی‌ای به پا و قسمت پایین‌تنه سرنشین‌ها وارد می‌شود.

نسخه‌های تمام‌سایز و گسترده تویوتا تاکوما، هر دو در تست برخورد لبه جلو، امتیاز خوب را کسب کردند. برای کسب جایزه TOP SAFETY PICK مؤسسه IIHS، در همه تست‌های سانحه باید نمره خوب، به علاوه نمره پیشرفته یا عالی برای سیستم پیشگیری از برخورد، رقم بخورد. همچنین کسب نمره قابل‌قبول یا خوب در تست چراغ‌های جلو برای کسب بالاترین جایزه IIHS یعنی TOP SAFETY PICK PlUS لازم است.

هیچ یک از بارکش‌های موجود به فناوری پیشگیری از برخورد مناسب برای کسب TOP SAFETY PICK نبوده‌اند. در این زمینه سیستم‌های دو بارکش شورولت کولورادو و GMC کانین، امتیاز ساده (Basic) گرفته‌اند. نیسان فرانتیر اصلا به چنین سیستمی مجهز نیست و طبق آمار IIHS مدل‌های ۲۰۱۸ تویوتا تاکوما، به ترمز اضطراری خودکار استاندارد و چراغ‌های جلو با قابلیت برجسته‌سازی و حفاظت از عابرین پیاده مجهز خواهند شد. تمام بارکش‌ها در تست چراغ‌های جلو نمره ضعیف کسب کردند.


[ بازدید : 201 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فروش حواله‌ رنو ساندرو استپ وی ممنوع شد

سه شنبه 28 شهريور 1396
13:29
مخبرالدوله

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا هرگونه خرید و فروش حواله خودروی ساندرو استپ‌وی را غیر قانونی اعلام کرد.

به گزارش اخبار خودرو؛ امروز و تنها پس از یک روز از پایان طرح فروش خودروی رنو ساندرو استپ‌وی توسط سایپا، برخی از افراد نسبت به فروش حواله خودروی خود در فضای مجازی اقدام کردند. این در حالی است که مسئولان سایپا پیش از این از عدم امکان صلح در قرارداد پیش‌فروش خودروی ساندرو استپ‌وی خبر داده بودند و خرید و فروش حواله این خودرو را غیر قانونی اعلام کردند.

وی در این زمینه گفت:

در راستای جلوگیری از ایجاد کسب‌وکارهای حاشیه‌ای در طرح پیش‌فروش اخیر خودروی ساندرو استپ‌وی، اقدامات مختلفی انجام شد که هر کدام به نوبه خود بازدارنده است و از ایجاد فضای دلالی جلوگیری می‌کند. در این طرح هر کد ملی تنها قادر به ثبت نام یک دستگاه خودرو بود و امکان تکرار کد ملی در روند ثبت نام وجود نداشت. در گام بعدی امکان خرید و فروش کاردکسی این خودرو نیز میسر نیست. لذا خرید و فروش حواله این خودرو در نمایندگی‌های سراسر کشور سایپا انجام نخواهد شد و عواقب هرگونه خرید و فروش توسط مشتریان خارج از چارچوب نمایندگی‌ها، متوجه سایپا نخواهد بود.

تقی زاده در واکنش به این موضوع که امروز آگهی‌های فروش حواله خودروی رنو ساندرو استپ‌وی توسط برخی افراد در فضای مجازی قرار گرفته است، اذعان داشت:

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا ضمن بیان این مطلب که روز گذشته به نمایندگی‌های سراسر کشور ابلاغیه‌ای جدید ارسال شده است، اظهار داشت:

در این ابلاغیه به‌صراحت تأکید شده است که هرگونه اعلام روش‌های فروش، درج آگهی و … در خصوص خودروی ساندرو استپ‌وی توسط نمایندگی‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با نمایندگی متخلف برخورد خواهیم کرد.

تقی‌زاده در پایان ضمن تأکید بر این مطلب که عواقب هرگونه خرید و فروش حواله ساندرو استپ‌وی، متوجه فروشندگان و خریداران است، مشارکت نمایندگی‌های سایپا در این خریدوفروش‌ها را غیر قانونی دانست و از نمایندگی‌ها خواست در نقل و انتقال حواله‌های صادرشده مشارکتی نداشته باشند.


[ بازدید : 226 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سایت سفارش خودرو تا اطلاع ثانوی مسدود است

سه شنبه 28 شهريور 1396
13:28
مخبرالدوله

معاون وزیر صنعت و معدن اعلام کرد سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی، تا اطلاع ثانوی همچنان مسدود خواهد بود. در همین حال رئیس انجمن واردکنندگان خودرو این اقدام را کاملا غیر قانونی می‌داند.


به گزارش اخبار خودرو؛ یک ماه پیش بود که وزارت صنعت و معدن به ناگهان و بدون اطلاع قبلی، سایت ثبت سفارش خودرو را از دسترس خارج کرد. گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد علت این اقدام وزارت صنعت مطرح شد. در جدیدترین اظهار نظر رسمی از سوی مسئولان این وزارتخانه، معاون وزیر صنعت و معدن در مورد این اقدام و دلایل آن نکات مهمی را بیان کرده است.


مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو از ۱ ماه پیش، اعلام کرد:


این سایت تا اطلاع ثانوی و تا زمان تصویب طرح ساماندهی خودروهای وارداتی در دولت، بسته خواهد ماند.


خسروتاج، برخلاف اظهار نظرهای پیشین مسئولان وزارت صنعت و معدن که دلیل بسته شدن سایت را انتقال داده و بروزرسانی اعلام کرده بودند، این اقدام را کاملا قانونی دانست و در مورد دلیل آن، اظهار داشت:


علت اصلی بسته شدن سیستم ثبت سفارش خودرو، ایجاد شفافیت هرچه بیشتر در زمینه واردات خودروهای خارجی به کشور است. زمانی که دستورالعمل جدید واردات خودرو در هیئت دولت به تصویب برسد و ابلاغ گردد؛ اجازه ورود خودروهای خارجی به کشور مجددا صادر خواهد شد و سامانه مجددا شروع به کار خواهد کرد.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این نکته که در دستورالعمل جدید بحث نحوه استفاده از ظرفیت تولید داخل، نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خودروساز جهانی، مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی این واردکنندگان به شکل دقیق و مشخصی تدوین و قید خواهد شد؛ خاطرنشان کرد:


ثبت سفارش خودروهای CBU بسته است؛ اما بقیه مونتاژکارهای داخلی می‌توانند نسبت به درخواست تأمین و واردات قطعات مورد نیاز خود اقدام نمایند.


بر اساس طرحی که از سوی وزارت صنعت و معدن مطرح شده و قرار است به تصویب هیئت وزیران نیز برسد، استفاده ۵۰ درصدی از ارز صادرکنندگان شرط اصلی واردات خودرو خواهد بود.


در سوی مقابل اما فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، این اقدام وزارت صنعت را کاملا غیرقانونی دانست و اعلام کرد که این انجمن به‌صورت قانونی این مورد را پیگیری قضایی خواهد کرد. وی در این زمینه اظهار داشت:

بر اساس ماده ۵ قانون بهبود فضای کسب و کار که توسط معاون اول رئیس جمهور مورد تأکید فراوان قرار گرفته است؛ دستگاه‌های اجرایی باید در تدوین دستورالعمل‌ و آئین‌نامه‌های جدید حتما نظر تشکل‌های تخصصی را جویا شوند. متأسفانه در زمینه بستن سامانه ثبت سفارش خودرو، وزارت صنعت و معدن هیچ‌گونه مشورتی با فعالان این حوزه انجام نداده و این کار کاملا خودجوش و غیر قانونی بوده است.


[ بازدید : 198 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خودرو پژو 206 SD V8 دنده ای سال 1395

يکشنبه 12 شهريور 1396
12:25
مخبرالدوله

خودرو پژو 206 اس دی V8 دنده ای

ﺩﺭ ﺑیﻦ ﺗیﭗﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ 206 صندﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺗیﭗ V8 ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮیﻦ ﺗیﭗ ﺁﻥ (ﺑﺪﻭﻥ ﺍحتساﺏ ﺗیﭗ V9 ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧـدﻩ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗیﻚ ﺑﻬــﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ) ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻰﺁیﺪ، یﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮیﻦ خودرو پژو 206 ﺗیﭗﻫﺎﻯ SD ﻧیﺰ ﻣﺤﺴوﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺍیﻦ ﻣﺪﻝ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ پیشرﺍﻧﻪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ TU5 ﻭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻛﺎﻣﻠﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬیﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺩﺭ ﻣﻘﺎیﺴﻪ ﺑﺎ ﺩیﮕﺮ ﺗیﭗﻫﺎﻯ ﺍیﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﻧﻈﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑیﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﻛﻨﺪ.

خودرو پژو 206 SD V8 ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺩﺭ ﺍﺧﺘیﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﭘیﺸﺮﺍﻧﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ TU5 ﺩﺭ ﻣﻘﺎیﺴﻪ ﺑﺎ ﺗیﭗ V1 ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﻻیﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬیﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻭ ﺍیمنی ﺭﺍ ﻧیﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳیﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮیﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗیﻚ ﻭ ﻛیﺴﻪ ﻫﻮﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ.

ﻭیﮋﮔﻰﻫﺎﻯ بارز ﻭ ﺑﺮﺟسته خودرو پژو 206 SD V8 ﺩﺭ بزرگراه ﻫﺎ ﻭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﺑیﻦ ﺷﻬﺮﻯ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻰﺷوﺩ، ﺟﺎیﻰ ﻛﻪ ﭘیﺸﺮﺍﻧﻪ TU5 ﺁﻥ ﺑــﺎ ﺑیﺸیﻨﻪ ﻗﺪﺭﺕ 110 ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﺩﺭ 5800 ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗیﻘﻪ ﻭ ﮔﺸــﺘﺎﻭﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ 142 ﻧیﻮﺗﻦﻣﺘﺮﻯ ﻛﻪﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗیﻘﻪ ﺗﻮﻟیﺪ ﻣﻰ ﺷــﻮﺩ، شـﺘﺎﺏﮔیﺮﻯ ﺳﺮیﻊ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎیﻰﻫﺎﻯ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﺑــﺎﻻﻯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑیﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺍیﻦ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻗیﻤﺘﻰ ﺗﻀﻤیﻦ ﻣﻰﻛﻨﺪ.

ﻣﻬﻢ ﺗﺮیﻦﻣﺰیﺖ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﮋﻭ 206SD ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﻫﺎچ ﺑﻚ، ﭘﺎیﺪﺍﺭﻯ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻭ ﭼﺴﺒﻨﺪﮔﻰ ﺑیﺶﺗﺮ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ ﻣﺴیﺮ ﺑﻪ ﻭیﮋﻩ ﺩﺭ ﺳــﺮ ﺩﻭﺭﻫﺎﺳﺖ، ﻣﺴﺎﻟﻪﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻥ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺷﺎﺳﻰ ﻭ ﺳیﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠیﻖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﻛﺴﻞ ﻋﻘﺐ ﻣﻬیﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺯیﺎﺩ ﺩﺭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﭘﺮ ﭘیﭻ ﻭ ﺧﻢ ﺳﻔﺮ ﻣﻰ ﻛﻨیﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋیﻦ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻛﺸﺶ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺳﺒﻘﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻋﺒﻮﺭﺍﺯ ﭘیﭻ ﻫا ﻫﺴﺘیﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺠﻬیﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻭ ﺍیﻤﻨﻰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧیﺰ ﺑﺮﺍیﺘاﻥ ﺍﻫﻤیﺖ ﺩﺍﺭﺩخودرو پژو 206 SD V8 ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮیﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﻤﻜﻦ ﻧیﺎﺯ ﺷـﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ.
برای به حرکت درآوردن این خودرو از حال سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، به حدود 12 ثانیه زمان نیاز است. مصرف سوخت میانگین 206 حدود 7.5 لیتر به ازای پیمایش هر 100 کیلومتر ذکر شده است.

پژو 206 سدان در نسخه‌های V2، V8،V9 و V20 عرضه شده است. مشخصات نسخه‌ی پژو 206 SD V20 با تیپ 2 یکسان است؛ پیشرانه‌ی 4 سیلندر با حجم دقیق 1360 سی‌سی‌ (1.4 لیتر) که توانایی تولید حداکثر توان 75 اسب‌بخار در 5500 دور بر دقیقه و گشتاور 118 نیوتون‌متری در 3400 دور بر دقیقه را بر عهده دارد. نسخه‌ی V2 مجهز به یک پیشرانه‌ی 1587 سی‌سی با توان 105 اسب‌بخار و گشتاور 142 نیوتون‌متری است. نسخه‌های پژو 206 V8 و V9 نیز با یک نیروگاه با حجم 1587 سی‌سی با توان 110 اسب‌بخار و گشتاور 142 نیوتون‌متر همراه شده است. جعبه‌دنده‌های نسخه‌های V2، V8 و V20 از نوع 5 دنده‌ی دستی و مدل V9 4 دنده‌ی خودکار هستند.

از تجهیزات ایمنی و امنیتی پژو 206 می‌توان به سامانه‌‌های ترمزهای ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز اضطراری، ترمزهای جلو دیسکی، قفل مرکزی، سیستم‌های ضد سرقت (ایمبولایزر)، قطع سوخت خودکار، کنترل انتشار بخار بنزین اشاره کرد. به واسطه‌ی بهره‌گرفتن از تجهیزات ایمنی، در تست تصادف موسسه موتبر Euroncap موفق به کسب 4 ستاره‌ی ایمنی شد.

[ بازدید : 226 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رونمایی رسمی از نسل جدید پورشه کاین ۲۰۱۸

يکشنبه 12 شهريور 1396
12:23
مخبرالدوله

به گزارش اخبارخودرو؛ با توجه به تصاویر رسمی منتشر شده از این خودرو، به سرعت می‌توان به تغییرات ظاهری آن پی‌برد که عموماً در ورودی‌های بزرگتر هوا بر روی سپر و همچنین طراحی چراغ‌های جدید آن خلاصه می‌شود تا همچنان شاهد یک طراحی آشنا از محصولات پورشه باشیم که به نوعی وارد یک نسل کاملاً جدید شده است! هرچند در این میان سقف اتومبیل کوتاه‌تر شده و همچنین از رینگ و چراغ‌های عقب پورشه پانامرا اسپرت توریسمو بر روی نسل جدید پورشه کاین استفاده شده است. علاوه بر این‌ها، تغییرات بزرگ داخل کابین هم می‌تواند شامل یک کنسول مرکزی کاملاً جدید با ترکیبی از کلیدهای آنالوگ و دیجیتال، صفحه نمایشگر لمسی ۱۲٫۳ اینچی با قابلیت اتصال به اینترنت، سیستم صوتی Bose & Burmester و همچنین شامل یک فضای بار بزرگ ۷۷۰ لیتری در حالت استاندارد می‌شود.

در رونمایی رسمی از نسل جدید پورشه کاین ۲۰۱۸ در خصوص مشخصات فنی پورشه کاین ۲۰۱۸، پیش از این به صورت شایعه‌وار گفته شده بود که این خودرو از یک موتور ۲٫۹ لیتری شش سیلندر توربوشارژر با قدرت ۴۴۰ اسب بخاری و همچنین از یک پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر توربوشارژر با حداکثر توان خروجی ۵۴۲ اسب بخار استفاده خواهد کرد که حالا با معرفی رسمی آن توسط پورشه، نسخه ۲٫۹ لیتری آن تایید و نسخه ۴ لیتری آن تکذیب شده است.

به عبارتی دقیق‌تر، شرکت خودروسازی پورشه در زیر کاپوت نسخه‌های استاندارد کاین ۲۰۱۸ از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژر استفاده کرده که حداکثر نیروی ۳۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متری آن توسط یک جعبه دنده ۸ سرعته اتومات دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک کاین ۲۰۱۸ ارسال می‌کند تا شاهد یک شتاب صفر تا صد ۵٫۹ ثانیه برای این شاسی بلند لوکس اسپرت پورشه باشیم.

در رونمایی رسمی از نسل جدید پورشه کاین ۲۰۱۸ علاوه بر این، کمپانی خودروسازی پورشه برای کسانی که نسخه کاین S را انتخاب می‌کنند، یک پیشرانه ۲٫۹ لیتری شش سیلندر توربو دوقلو پاداش خواهد داد که می‌تواند ۴۴۰ اسب بخار قدرت و همچنین ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. حال به لطف این قدرت اضافی، پورشه کاین S موفق به ثبت زمان ۴٫۹ ثانیه برای شتاب خودرو و همچنین بیشینه سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت شده است.

از نظر عملکرد، پورشه کاین ۲۰۱۸ به لطف استفاده از قطعات آلومنیومی در ساختار بدنه، نسبت به مدل‌های قبلی خود سبک‌تر شده است که حالا با کاهش وزن حدوداً ۶۵ کیلوگرمی، حداقل وزن خشک آن به چیزی معادل ۱۹۸۵ کیلوگرم رسیده است. علاوه بر این، کمپانی خودروسازی پورشه برای مهار بی‌عیب و نقص کاین ۲۰۱۸ از دیسک‌های ترمز چدنی با پوشش ویژه “کاربید تنگستن” استفاده کرده است که طبق ادعای پورشه، کاهش سایش در کنار افزایش اصطکاک خواهد داشت.

از دیگر امکانات بکار رفته در این اتومبیل به ترتیب می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک راننده دید در شب، سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری خودکار اتومبیل میان خطوط، سیستم هشدار ترافیک، سیستم هشدار نقاط کور و دیگر سیستم‌های کمک راننده و کنترل پایداری اشاره داشت که هم در ایمنی خودرو تاثیرگذار بوده و هم در شرایط اضطراری به کمک راننده می‌آیند.

در پایان هم گفتنی است که این خودرو در کشور آلمان به قیمت ۷۴ هزار و ۸۲۸ دلار فروخته خواهد شد، اما در ایالات متحده آمریکا که به عنوان یک مدل ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد، دارای قیمت ۶۵ هزار و ۷۰۰ دلار برای مدل‌های پایه و همچنین دارای برچسب قیمت ۸۲ هزار و ۹۰۰ دلار برای مدل کاین S خواهد بود.

با توجه به پیشرانه معرفی شده برای پورشه کاین جدید به نظر می‌رسد کماکان هیچ شانسی برای ورود این شاسی بلند معروف پورشه به بازار ایران نباشد.



[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خودرو Dena دنده ای سال 1395

يکشنبه 12 شهريور 1396
12:22
مخبرالدوله



ماشین دنا محصول کمپانی ایران خودروست. این خودرو مدل بهینه شده سمند با فیس لیفت عمده است این اتومبیل به منظور جایگزینی خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند طراحی شده بود.

ایران خودرو در نظر داشت در سال ۱۳۹۱، ۳۵ هزار دستگاه از این خودرو را تولید کند. همچنین در سال ۱۳۹۲، ۸۰ هزار دستگاه و از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ هر سال ۱۰۰ هزار دستگاه در برنامه تولید قرار دارد.

دنا به وسیله مهندسان و طراحان ایرانی و بدون استفاده از کمک خارجی و با استفاده از پتانسیل موجود در کشور ساخته شد. انواع این خودرو شامل LX که از موتورهای EF7 بنزینی و پایه گاز سوز بهره می برد و ELX که دارای موتور EF7 توربو شارژ می باشد، در حال حاضر تولید EF7 توربو شارژ متوقف شده و موتور XUM جایگزین آن شده است.

خودرو دنا، در اصل خودروی نه‌چندان تازه‌ی شرکت ایران‌خودرو می باشد که برای اولین بار حدود 10 سال پیش، با نام NX7 معرفی شد. بعد از خودرو سمند و خودرو رانا، دنا سومین خودروی ایرانی از خانواده‌ی ایران‌خودرو به‌حساب می‌آید. خودرو دنا در بدو ورود، یک تفاوت عمده با دیگر اتومبیل های ملی داشت و آن‌هم قیمتش بود. به‌طوری‌که از مدل‌های مشابه‌اش در همین رده، یعنی خودرو سمند یا پژو ۴۰۵ چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰میلیون تومان گران‌تر بود. شایان ذکر است که در تبلیغات اولیه، پروژه‌ی NX7 قرار بود جایگزین دو خودروی پرطرفدار شرکت ایران‌خودرو یعنی خودرو سمند و پژو ۴۰۵ شود؛ اما پس از ورود به بازار ایران در سال 1391، به دلیل قیمت بسیار بالای این خودرو ملی ، تمام نقشه‌های شرکت ایران‌خودرو نقش بر آب شد.

بدون شک یکی از نکات بسیار مثبت دنا، طراحی و نحوه‌ی عملکرد سیستم ترمز‌ش می باشد؛ چراکه ترمز‌های این خودرو در هر دو محور عقب و جلو دیسکی بوده و از سامانه‌ی ترمز ضد قفل (ABS) به همراه بوستر MBA بهره می‌برد؛ همچنین این خودرو، به یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فناوری‌های ترمز روز دنیا، یعنی سامانه‌ی توزیع الکترونیکی نیرو یا همان EBD مجهز می باشد. بهتر است بدانید که در کنار تمام فناوری‌های ذکرشده، در آزمون‌های انجام‌شده، دنا در نحوه‌ی ترمزگیری، عملکرد بسیار عالی از خود نشان داده و از همتای نزدیکش یعنی خودرو سمند پیشی گرفته است. از سوی دیگر، وجود دو کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین کناری‌اش به همراه ستون فرمان جمع‌شونده، بر ایمنی خودرو دنا بسیار افزوده است؛ درنتیجه دنا توانسته است نشان سه‌ستاره‌ی ایمنی را از موسسه‌ی بین‌المللی EuroNcap دریافت نماید.



اگر به دنبال اتومبیلی کاملا شهری با استهلاک و مصرف سوخت پایین می‌گردید و از سوی دیگر به دنبال هزینه‌ی مصرف پایین و راحتی سرنشین به هنگام رانندگی هستید، بدون شک خرید دنا به‌عنوان یک خودروی ملی، گزینه‌ی مناسبی برای شما به‌حساب خواهد آمد ؛ اما اگر شتاب، سرعت و طراحی کاملا اسپرت، اولویت اصلی‌تان در خرید خودرو است، شاید بهتر باشد که به دنبال خودرویی با وزن پایین تر، توان خروجی بیشتر و البته ضریب دنده‌های کوتاه‌تر برای شتاب‌گیری بهتر باشید.

در نظر داشته باشید که همچنان اکثر مردم و کارشناسان صنعت خودرو در کشورمان بر این باورند که خودرو دنا در مقایسه با قابلیت‌ها و امکاناتش، قیمت بالایی دارد؛ درنتیجه به هنگام خرید خودرو، اگر محدودیت بودجه‌ دارید و درمقابل خواستار قابلیت‌ها و امکانات بالا و ویژه‌ای هستید، شاید خرید دنا نتواند گزینه‌ی اول و اصلی خرید شما به حساب بیاید.

[ بازدید : 219 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رونمایی آنلاین از هایپرکار جدید مرسدس AMG

يکشنبه 12 شهريور 1396
12:21
مخبرالدوله


به گزارش اخبارخودرو؛ مدت زمان زیادی به برگزاری نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان باقی نمانده است، از این رو شرکت‌های مختلف خودروسازی به معرفی محصولات جدید خود می‌پردازند و یا برخی از آنان پیش نمایش‌های تاریک ارائه می‌دهند تا ذهن مخاطب را برای معرفی رسمی در نمایشگاه فرانکفورت آماده کنند. حال در این میان کمپانی خودروسازی مرسدس بنز و بخش پرفورمنس آن یعنی AMG، تصویری پیش نمایش از خودروی هایپرکار مورد انتظار خود منتشر کرده است تا در ساعات اولیه نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان و یا حتی قبل از آن به صورت آنلاین شاهد رونمایی از آن باشیم که می‌توانید این تصویر پیش نمایش را در خودروبانک شاهد باشید، اما در ادامه قصد داریم مروری کلی بر روی مشخصات این خودروی هایپرکار داشته باشیم که به طور رسمی از سوی کمپانی خودروسازی مرسدس بنز ارائه شده است.


سیستم محرک این هایپرکار براساس گفته‌های مرسدس بنز همچون سایر هایپرکارهای نسل جدید، از یک سیستم محرک هیبریدی تشکیل می‌شود که پیشرانه درون سوز آن با حجم ۱٫۶ لیتری برگرفته از نسخه‌های ۲۰۱۵ ماشین فرمول ۱ تیم مرسدس – AMG بوده و حالا براساس ادعای شرکت سازنده، درست همچون پیشرانه‌های اصلی فرمول ۱ قابلیت کارکرد در دور موتور حدودا ۱۰ هزار دور بردقیقه را دارد که نتیجه آن تولید حداکثر قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار به صورت ترکیبی خواهد بود. هرچند در این خصوص کمپانی خودروسازی مرسدس بنز قول داده است که یک تجدید نظر کلی بر روی این پیشرانه داشته باشد تا امکان استفاده از این پیشرانه بر روی خودروهای مخصوص جاده نیز وجود داشته باشد.


در رونمایی آنلاین از هایپرکار جدید مرسدس AMG علاوه بر پیشرانه درون سوز، گفته شده دو موتور الکتریکی هم وظیفه حرکت چرخ‌های جلو را برعهده خواهند داشت که برای آنان حداکثر خروجی قدرت ۱۶۰ اسب بخار پیش بینی می‌شود. حال طبق گفته‌ها، این سیستم محرک در صورت داشتن قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار، می‌تواند شتاب زیر ۲٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد که در واقع بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود، زیرا خودروی بوگاتی ویرون در نمونه‌های اولیه با وجود داشتن نیروی تقریبا یکسان، به راحتی می‌توانست به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که یک خودروی هایپرکار را به خوبی معنا می‌کند.


گفتنی است؛ خودروی هایپرکار جدید AMG به تعداد محدود تولید خواهد شد که قیمت هریک از آنان چیزی معادل ۲٫۶ میلیون دلار پیش بینی شده است.


[ بازدید : 221 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خودرو H30 Cross اتوماتیک سال 2016

يکشنبه 12 شهريور 1396
12:20
مخبرالدوله


خودرو H30 Cross اتوماتیک یکی از محصولات متنوع دانگ فنگ از چهار خودروساز بزرگ چین، تولید کننده خودروهای سواری، اتوبوس، خودروهای تجاری و قطعات خودرو است.

ایران خودرو در نخستین مرحله پیش‌فروش این خودرو توانست 8000 تای آن را در چند ساعت بفروشد که حدنصاب خوبی در بازار امروز به حساب می‌آید. از طرفی فاصله هفت میلیونی قیمت کارخانه با بازار آزاد نیز نشان می‌دهد که خریداران اولین پارتی از این ماشین حسابی برد کرده‌اند. قیمت اولیه اعلام شده از سوی ایران خودرو حدود 45 میلیون تومان بوده است.


فروش اقساطی H30 کراس اتوماتیک سال 2016

این کراس اوور کوچک با با موتور 1.6 لیتری پژو با کد TU5 قدرت داده شده و دقیقا همان موتوری است که سالها ایرانی ها بر روی 206 تیپ 5 با آن آشنا بوده اند. البته دانگ فنگ شریک تجاری پژو است و این قضیه سبب می شود حداقل از باب خدمات پس از فروش قطعات موتوری خریداران این محصول مشکلی در ایران نداشته باشند. موتور 1.6 لیتری با قدرت 106 اسب بخار و 142 نیوتن مترگشتاور. دانگ فنگ دو تیپ اتوماتیک و دستی را عرضه کرده، گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک، بر خلاف تصور گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع AL4 پژو که بر روی 206 اتوماتیک در ایران نصب شده است نیست بلکه دانگ فنگ ترجیح داده از گیربکس ساز معروف آیسین ژاپن گیربکس خودرو را تهیه نماید.

سیستم تعلیق عقب خودرو از نوع مستقل و تورشن است و پس از نگاهی به زیر خودرو مشخص می شود دقیقا همان سیستم تعلیقی است که بر روی پژو 306 استفاده شده. پلتفورم خودرو نیز به نوعی پلتفورم خودروی قدیمی سیتروئن ZX است که بین سالهای 1991 و 1998 تولید می شد.

شتاب صد کیلومتر خودرو توسط یک نشریه روسی یا گیربکس اتوماتیک 13.3 ثانیه بدست آمده که عملکرد بدی به نظر نمی آید.

دو ایربگ جلو، سیستم ترمز ای بی اس به همراه ای بی دی، ایربگ های جانبی، تهویه مطبوع خودکار، سیستم نویگیشن با دوربین عقب و صندلی های چرم از امکانات این خودرو هستند.

[ بازدید : 207 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خودرو پژو 206 تیپ 1 دنده ای سال 1380

يکشنبه 12 شهريور 1396
12:18
مخبرالدوله



خودرو پژو 206 تیپ 1 دنده ای که سری اول آن اوایل سال 1380 به بازار آمد به نام پژو 206 تیپ 1 دنده ای معروف شد که از آن دقیقا 12217 دستگاه تولید شد. داخل آن با فرمان دوشاخه، رادیو ضبط و کنسول وسط که تنها یک ساعت دیجیتال در آن جا داشت نسبت به تیپ یک بعدی (که همه با نام خودرو پژو 206 تیپ 2 ) قابل تشخیص است.


تکنولوژی مالتی پلکس یا MUX کل سیستم برق اتومبیل را دگرگون کرده بود بطوری که حتی یک سیم مشترک با نمونه قبلی نداشت.توضیح آن که با این تکنولوژی که بواسطه اضافه شدن بر ادوات الکترونیکی اتومبیل ها توسعه یافته، از تعداد و طول سیم ها به طور قابل توجهی کاسته شده و لاnit) ECلا gls (Electronic Control مختلف که هر یک مانند کامپیوترهای داخل یک شبکه چندین وظیفه را بر عهده دارند با یک دسته سیم به Busیا خط اصلی وصل می شوند. این سیستم علاوه بر کاهش سیم ها، مدیریت سیستم برق رسانی به اتاق و موتور را بهتر و ساده تر کرده، عمر آن ها را افزایش داده و درنتیجه قابلیت اطمینان بالاتری داشته و نیاز به تعمیر را کاهشی می دهد. البته در ابتدا مشکلاتی محسوسی هم وجود داشت مثلا تاخیر واضح بوق که در نمونه های جدیدتر و توسعه مغز ماشین یا BSI (Built-in System Interface) تقریبا برطرف شده است.


استفاده گسترده از الکترونیک باعت شد تا خودرو پژو ۲۰۶ تیپ 1 دنده ای بسیار هوشمندتر از سایر اتومبیل های داخلی زمان معرفیش ظاهر شود و به اصطلاح با ارائه آنچه مشتری انتظار آن را ندارد، لبخند رضایتی را به لبهایش می بخشید. بعنوان نمونه از این خصوصیات ساده ولی مفید می توان از مواردی چون روشن شدن چراغ سقف به محضی درآوردن سوئیچ بدون نیاز به گشودن دربها نام برد یا اینکه پس از خاموشی کردن خودرو و درآوردن سوئیچ تا ۴۵ ثانیه شیشه ها بالا و پایین می روند. مثال دیگر مربوط به زمان بارندگی است که تایمر برف پاک کن خود را با سرعت بیش از هر چیز در خودرو پژو ۲۰۶ تیپ 1 دنده ای به چشم می خورد تفاوت فاحشی در مقوله ارگونومی نسبت به سایر خودروهای هم رده اش است و راحتی راننده و سرنشینان در نشیمن و دسترسی به ادوات در بهترین سطح تجربه شده در این بخش از بازار ایران به چشم می خورد.

[ بازدید : 185 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خودرو پژو 206 تیپ 2 دنده ای سال 1395

يکشنبه 12 شهريور 1396
12:18
مخبرالدوله



خودرو پژو 206 تیپ 2 دنده ای در حقیقت نسخه‌ی بهبود یافته تیپ 1 است. تیپ 2 تقریبا مشابه تیپ 3 بوده که از تجهیزات کمتری برخوردار بوده و ترمز ABS نداشت.تعداد کم تعداد کم این مدل و تفاوت فاحش MUX و غیر MUX باعث شد که همه (حتی کارخانه) تیپ MUX 1 را تیپ 2 بنامند. پس اگر 206 مدل 81 دیدید که ظاهر تیپ 3 بود ولی ترمز ABS نداشت , تعجب نکنید.


سیستم برق این خودرو بر خلاف مدل اولیه 206 مالتی پلکس است، اما همچنان آینه‌های کناری و شیشه بالابر پشتی دستی هستند. خوشبختانه از سال 1390 سیستم ترمز ABS نیز به این خودرو اضافه شد تا امنیت بیشتری را به خود ببیند. تا سال 1390 پژو 206 تیپ 2 دنده ای پرفروش‌ترین مدل در بین تمامی مدل‌های موجود در بازار بود، اما پس از آن تیپ 5 این خودرو بود که جایگزین برادر ارزان قیمت‌تر خود شد. از نظر موتوری، این مدل نیز مشابه تیپ 1 به یک موتور 1.4 لیتری TU3 با توان 74 اسب بخار و یک گیربکس 5 سرعته دستی مجهز شده است.

خودرو پژو 206 تیپ 2 دنده ای در بخش قوای فنی دارای یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی به حجم 1360 سی‌سی است که در دور موتور 5500 دور در دقیقه توانایی تولید 75 اسب بخار قدرت و در دور موتور 3400 توانایی تولید حداکثر گشتاور 118 نیوتن‌متری را دارد. این پیشرانه در کنار یک جعبه‌دنده‌ی 5سرعته‌ی دستی با مصرف سوخت 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی، می‌تواند ظرف 14.1 ثانیه جثه‌ی 1025 کیلوگرمی تیپ 2 را به مرز صد کیلومتر در ساعت برساند. در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز تیپ 2 مجهز به تجهیزاتی نظیر ترمز ضدقفل ABS، سامانه‌ی توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، فرمان هیدرولیکی، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ‌های مه‌شکن، شیشه‌بالابرهای برقی جلو، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کنترلر پشت فرمان، روکش پارچه‌ای صندلی، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر و تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو اشاره کرد.

[ بازدید : 167 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش اقساطی ماشین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]