قانونمند شدن فعالیت های تاکسی اینترنتی

چهارشنبه 25 مرداد 1396
14:46
مخبرالدوله

به گزارش اخبار خودرو؛ مرتضی ضامنی روز سه شنبه در سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسی های شهری کشور در هتل المپیک تهران افزود: از این تعداد تاکسی نوسازی شده، ۴۲ هزار و ۶۳۹ دستگاه آن پژو ۴۰۵ و ۱۰ هزار ۶۶۰ دستگاه نیز سمند بوده است.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری کشور اولویت کاری اتحادیه است اظهار کرد: همچنین دراین مدت ۵۰ هزار و ۴۳۶ دستگاه تاکسی فرسوده شهری نیز اسقاط و از رده خارج شده است.

به گفته ضامنی، در این مدت ۷۸ هزار و ۶۱۱ نفر نیز برای اسقاط خودرو در سامانه ثبت نام و تقاضای خود را ثبت کرده اند و قانونمند شدن فعالیت های تاکسی اینترنتی ادامه می یابد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور افزود: ۷ هزار راننده تاکسی شهری در سطح کشور برای نوسازی خودرو ثبت نام و به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: رانندگانی که نسبت به دریافت تسهیلات بانکی نوسازی خودرو اقدام نکنند از لیست سامانه نوسازی خودرو اتحادیه حذف خواهند شد و قانونمند شدن فعالیت های تاکسی اینترنتی پیگیری می شود.

ضامنی همچنین با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی تمایل بیشتری برای دریافت خودرو سمند(برای نوسازی تاکسی) دارند افزود: تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان کم است و به همین دلیل تفاهم نامه ای استفاده از خودرو آریو به عنوان تاکسی با شرکت سایپا امضا شده است.

* تعیین آمار دقیق تاکسی های شهری کشور

ضامنی با اشاره به اینکه آمار دقیقی در خصوص تعداد تاکسی های شهری کشور وجود ندارد، گفت: این آمار همیشه بین ۳۲۰ هزار تا ۳۵۰ هزار عدد اعلام می شود که با طراحی سامانه جامع تاکسیرانی، ظرف ۲ ماه دیگر آمار دقیق مشخص می شود.

به گفته وی، همچنین آمار ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی در زمینه تعداد رانندگان تاکسی بیمه شده کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است اما آمار اتحادیه حداکثر ۹۰۰ هزار نفر می باشد که با تکمیل سامانه جامع تاکسیرانی بیمه افرادی که ذینفع نیستند نیز خذف خواهد شد.

* فعالیت قانونی تاکسی های اینترنتی

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهر کشور همچنین به فعالیت شرکت های خصوصی تاکسی اینترنتی در برخی شهرهای اشاره کرد و گفت: دراین زمینه جلسات متعددی با مدیران این شرکت ها برگزار شده و پیش نویس آیین نامه فعالیت این نوع تاکسی برای اراده به شورای عالی ترافیک تهیه شده است.

ضامنی افتتاح «خانه های تاکسی» و اجرای طرح «تاکسی کارت» در آینده نزدیک را از جمله اقدامات اتحادیه تاکسیرانی شهر برای خدمت رفاهی به رانندگان تاکسی و خانواده های آنان عنوان کرد.

سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسی های شهری کشور صبح امروز با حضور خلیل راحتی مشاور وزیر کشور و رئیس مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، هیربد معصومی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و اعضای هیات مدیره و اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد.


[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش اقساطی ماشین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]