دانشجویان هلندی خودروی زیست پذیر گیاهی ساختند

چهارشنبه 25 مرداد 1396
15:13
مخبرالدوله

به گزارش اخبارخودرو؛ مدت‌ها است که دوستداران محیط زیست به دنبال بهینه‌سازی خودروها هستند. خودروی خاصی که قصد معرفی آن را داریم، حتی از دقیق‌ترین بررسی‌های زیست‌محیطی هم عبور می‌کند؛ به این دلیل که بخش‌های زیادی از آن، با گیاهان و مخصوصا چغندرقند ساخته شده است. این خودروی دانشجویی از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند و قادر به حمل چهار مسافر با نهایت سرعت ۵۰ مایل بر ساعت (۸۰ کیلومتر بر ساعت) است. این خودرو «لینا» نام دارد و توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی آیندهوون در هلند ساخته شده است.

بدنه، شاسی و قسمت‌های داخلی این خودرو از یک کامپوزیت مبتنی بر مواد زیستی ساخته شده است که خواصی مشابه فایبرگلاس دارد. در کامپوزیت‌های فیبر-پایه، برای تقویت ساختار از گیاه کتان استفاده می‌شود؛ درحالی‌که بیوپلاستیک زیستی مورد استفاده در این خودرو به‌طور کامل از چغندرقند ساخته شده است. بیوپلاستیک زیستی ابتدا به شکل هسته‌ی لانه‌زنبوری تبدیل می‌شود و سپس بین لایه‌های کتان کامپوزیت قرار می‌گیرد. تنها اجزایی که از مواد زیستی ساخته نمی‌شوند، سیستم تعلیق، چرخ‌ها و البته سیستم محرکه برقی خودرو هستند که شامل بسته‌های مدولار باتری و یک جفت موتور الکتریکی است.

اگر چه این خودرو قطعا دستاورد جالبی است؛ اما نواقصی هم دارد. درحالی‌که اعتبار این نمونه اولیه برای تردد در جاده تأیید شده؛ اما آزمایش تصادف روی این خودرو انجام نشده است. با توجه به ساختار فایبرگلاس، شاسی این خودرو احتمالا در بعضی موارد خیلی خوب عمل نمی‌کند و متأسفانه از مسافران در تصادفات محافظت نمی‌کند؛ زیرا نواحی ضربه‌گیر خودرو به‌صورت جداشدنی هستند. طراحی ظاهری این خودرو هم خیلی جذاب نیست و هنوز جای کار زیادی دارد تا بتواند به یک خودروی محبوب تبدیل شود.

صرف نظر از این، تلاش دانشجویان برای طراحی خودروی الکتریکی زیست‌ تخریب‌پذیر شایسته قدردانی است. به دلیل چالش‌های اساسی زیست‌محیطی، خودروهای آینده باید سازگار با محیط زیست طراحی شوند. بدیهی است که ما به‌زودی شاهد چنین خودروهایی نخواهیم بود؛ اما گام‌هایی که در اینجا برای ایجاد سازه‌های قوی، سبک‌وزن و سازگار با محیط زیست برداشته می‌شود، قطعا می‌تواند نقش مهمی در توسعه وسایل نقلیه آینده ایفا کند. نسل آینده به کمک چنین خودروهایی می‌تواند رابطه بهتری با محیط زیست داشته باشد.


[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش اقساطی ماشین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]