خودرو Dena دنده ای سال 1395

يکشنبه 12 شهريور 1396
12:22
مخبرالدوله



ماشین دنا محصول کمپانی ایران خودروست. این خودرو مدل بهینه شده سمند با فیس لیفت عمده است این اتومبیل به منظور جایگزینی خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند طراحی شده بود.

ایران خودرو در نظر داشت در سال ۱۳۹۱، ۳۵ هزار دستگاه از این خودرو را تولید کند. همچنین در سال ۱۳۹۲، ۸۰ هزار دستگاه و از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ هر سال ۱۰۰ هزار دستگاه در برنامه تولید قرار دارد.

دنا به وسیله مهندسان و طراحان ایرانی و بدون استفاده از کمک خارجی و با استفاده از پتانسیل موجود در کشور ساخته شد. انواع این خودرو شامل LX که از موتورهای EF7 بنزینی و پایه گاز سوز بهره می برد و ELX که دارای موتور EF7 توربو شارژ می باشد، در حال حاضر تولید EF7 توربو شارژ متوقف شده و موتور XUM جایگزین آن شده است.

خودرو دنا، در اصل خودروی نه‌چندان تازه‌ی شرکت ایران‌خودرو می باشد که برای اولین بار حدود 10 سال پیش، با نام NX7 معرفی شد. بعد از خودرو سمند و خودرو رانا، دنا سومین خودروی ایرانی از خانواده‌ی ایران‌خودرو به‌حساب می‌آید. خودرو دنا در بدو ورود، یک تفاوت عمده با دیگر اتومبیل های ملی داشت و آن‌هم قیمتش بود. به‌طوری‌که از مدل‌های مشابه‌اش در همین رده، یعنی خودرو سمند یا پژو ۴۰۵ چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰میلیون تومان گران‌تر بود. شایان ذکر است که در تبلیغات اولیه، پروژه‌ی NX7 قرار بود جایگزین دو خودروی پرطرفدار شرکت ایران‌خودرو یعنی خودرو سمند و پژو ۴۰۵ شود؛ اما پس از ورود به بازار ایران در سال 1391، به دلیل قیمت بسیار بالای این خودرو ملی ، تمام نقشه‌های شرکت ایران‌خودرو نقش بر آب شد.

بدون شک یکی از نکات بسیار مثبت دنا، طراحی و نحوه‌ی عملکرد سیستم ترمز‌ش می باشد؛ چراکه ترمز‌های این خودرو در هر دو محور عقب و جلو دیسکی بوده و از سامانه‌ی ترمز ضد قفل (ABS) به همراه بوستر MBA بهره می‌برد؛ همچنین این خودرو، به یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فناوری‌های ترمز روز دنیا، یعنی سامانه‌ی توزیع الکترونیکی نیرو یا همان EBD مجهز می باشد. بهتر است بدانید که در کنار تمام فناوری‌های ذکرشده، در آزمون‌های انجام‌شده، دنا در نحوه‌ی ترمزگیری، عملکرد بسیار عالی از خود نشان داده و از همتای نزدیکش یعنی خودرو سمند پیشی گرفته است. از سوی دیگر، وجود دو کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین کناری‌اش به همراه ستون فرمان جمع‌شونده، بر ایمنی خودرو دنا بسیار افزوده است؛ درنتیجه دنا توانسته است نشان سه‌ستاره‌ی ایمنی را از موسسه‌ی بین‌المللی EuroNcap دریافت نماید.



اگر به دنبال اتومبیلی کاملا شهری با استهلاک و مصرف سوخت پایین می‌گردید و از سوی دیگر به دنبال هزینه‌ی مصرف پایین و راحتی سرنشین به هنگام رانندگی هستید، بدون شک خرید دنا به‌عنوان یک خودروی ملی، گزینه‌ی مناسبی برای شما به‌حساب خواهد آمد ؛ اما اگر شتاب، سرعت و طراحی کاملا اسپرت، اولویت اصلی‌تان در خرید خودرو است، شاید بهتر باشد که به دنبال خودرویی با وزن پایین تر، توان خروجی بیشتر و البته ضریب دنده‌های کوتاه‌تر برای شتاب‌گیری بهتر باشید.

در نظر داشته باشید که همچنان اکثر مردم و کارشناسان صنعت خودرو در کشورمان بر این باورند که خودرو دنا در مقایسه با قابلیت‌ها و امکاناتش، قیمت بالایی دارد؛ درنتیجه به هنگام خرید خودرو، اگر محدودیت بودجه‌ دارید و درمقابل خواستار قابلیت‌ها و امکانات بالا و ویژه‌ای هستید، شاید خرید دنا نتواند گزینه‌ی اول و اصلی خرید شما به حساب بیاید.

[ بازدید : 232 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروش اقساطی ماشین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]